☝📖İbrahimi ﷺ Muhammedi ﷺ Hanif İslam📖☝﷽𐰃𐰠𐰯☝📖المحمدية☝Muhammediyye📖☝𐰃𐰠𐰯༺الله أكبر ༻

☝المحمدية☝الاامام سيد محمد هاشمي الموسوي 📖 علي الكتاب و السنة☝

Online Arapça Dersleri Video İzle,Arapça Sarf,Arapça Nahiv Video,Arapça Dilbilgisi Video,Online Arapça dilbilgisi Dersleri,islami ilimler,Kuran tefsiri video izle,islami dini sohbet izle,İslami sorular cevaplar,Muhammediyiz-Arapça Dersleri Temel İslami İlimler-Arapça Dersleri,Online Arapça Dersleri Video,İslami ilimler Video Dersleri,

Soru: İbadette mezhepleri birleştirip bir mezhebe göre abdest al­mak, diğer mezhebe göre namaz kılmak caiz midir?

Sorularla islamiyet-18->  Cevap: Telfiki, yani kişinin ibadetin bir kısmında bir mezhebe di­ğer kısmında ise başka bir mezhebe tâbi olmasını bazı fakihler bir ko­laylık ve bir hafiflik sayarlar. Çünkü Allah (c.c) şöyle buyuruyor.


Allah, din hususunda üzerinize hiç bir zorluk yüklemedi. (Hac/78) Allah sizin için kolaylık ister, zorluk istemez. (Bakara/185)


Rasûlullah (s.a) de şöyle buyuruyor:


Müjdeleyin nefret ettirmeyin, kolaylaştırın zorlaştırmayın.


Ancak fakihler, mezhepleri birleştirenin ruhsatlara tabi olmaması gerektiğini belirtmişlerdir. Çünkü bu dinin azimetlerinden ve asli hü­kümlerden kurtulmak demektir. Zira ruhsatlarda devamlı kolaylık var­dır. Ruhsat lügatta kolaylık demektir. Dinde ruhsat, bir özürden dolayı ihtiyaç miktarı kadar o hükümden yararlanmaktır.


Bazen de ruhsat, bazı âlimlerin de zikrettiği gibi, geçmiş ümmet­lere yüklenen namazın yalnız mescidde kılınması, malın dörtte birinin zekât olarak verilmesi gibi meşakkatlerin müslümanlardan kaldırılma­sı anlamına gelir. Allah bu konuda kullarının diliyle şöyle buyuruyor:


Ey rabbimiz! Bizden öncekilere yüklediğin gibi bize de ağır bir yük yükleme. (Bakara/286)


O Peygamber... ağırlıklarını ve üzerlerindeki zincirleri indirir... (A'raf/157)


Ruhsat kullara olan genişliği de kapsar. Yani mubah olan şeylerden faydalanmak ve güzel şeylerden haz almak manalarına da gelir. Çünkü Allah (c.c) şöyle buyuruyor:


Ben cinleri ve insanları bana ibadet etsinler diye yarattım.


Allah (c.c) kullarına rahmet ederek temiz şeyleri onlara mubah kıldı, nzık arama hususunda onlara ruhsat verdi. Bu Allah'tan bir ko­laylıktır. Bu yüzden bunlara ruhsat denildi.


Müslümanlar yanında güvenilir bir mezhebe göre ibadetini yapan kişinin, ibadetin bir kısmında veya bir cüzünde başka bir mezhebi taklid etmeye mecbur veya muhtaç olması halinde, anılan şartlar dahilin­de olmak kaydıyla buna herhangi bir engel yoktur.  







Bu Bölümdeki(18) Diğer Sorular için aşağıdaki menüye bakınız↷↷↷


📖-المحمية علي الكتاب و السنة الصحيحة-📖
                   Öğrencilerimize önemli hatırlatma;

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

 بسم الله الرحمان الرحيم

 الحمد لله رب العالمين وحده لا شريك له و محمد رسول الله لا رسول و لا نبي بعده و الصلاة و السلام علي آله واهل بيته و اصحابه و امته اجمعين

Kovulmuş şeytandan,Her şeyin yaratıcısı tek rabb,tek ilah,tek gerçek egemen,rahman ve rahim olan Allaha cc sığınırız,her türlü kulluğun,ibadetin,itaatin,faydalı amellerin ve sözlerin tümü sadece ve sadece onun rızası içindir,salatü selam bütün peygamberlerin peygamberi  efendimiz,rehberimiz,önderimiz ve örneğimiz Hz Muhammed Mustafa aleyhi efzalussalati vesselama,aline,temiz ehli beytine,davası uğruna savaşan ashabına ve yolunda yürüyen ümmetine olsun.
Sitemizde yeralan çalışmalarımız;başta yüce kitabımız Kur'anı Kerim olmak üzere,temel İslami kaynakların anlaşılmasına yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.Bu çalışmalarda bizlerden ilgisini,yardım ve desteğini esirgemeyen kardeşlerimizden ve cümle müslümanlardan. Allah razı olsun.
                 S.Muhammed Kayaalp El-Haşimi Ks
الامام سيد محمد الهاشمي
Destek olmak isteyen kardeşlerimiz iletişim formundan bize yazınız,Allah razı olsun.



  • Tevhid
  • Kur'an
  • Sorularla İslam-18.Bölüm
  • Sorularla İslam-Bölümler
  • ☝📖 المحمية 📖☝

S.Muhammed Kayaalp (el-Haşimi) Ks-الامام سيد محمد الهاشمي -Arapça Dersleri-İslami Sohbetler-Tevhid-Tefsir-Hadis-Fıkıh-Fetvalar-İrşadlar

Soru: İbadette mezhepleri birleştirip bir mezhebe göre abdest al­mak, diğer mezhebe göre namaz kılmak caiz midir? Rating: 4.5 Diposkan Oleh: ☝الاامام سيد محمد هاشمي الموسوي☝المحمية

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.