☝📖İbrahimi ﷺ Muhammedi ﷺ Hanif İslam📖☝﷽𐰃𐰠𐰯☝📖المحمدية☝Muhammediyye📖☝𐰃𐰠𐰯༺الله أكبر ༻

☝المحمدية☝الاامام سيد محمد هاشمي الموسوي 📖 علي الكتاب و السنة☝

☝https://www.muhammediyye.org/
📖-المحمية علي الكتاب و السنة الصحيحة-📖

Teoriye göre;İlluminati yani uzaylı ve insan melezi ırklar,yarı vampir,yılan,ejderha vs melez soylardan oluşan topluluk,masonik, illuminatik firavun ve nemrud soylarının hipnoz,büyü,zihin kontrolü,algı yönetimi ile bireyler ve toplumları yönetmesi,hizbüşşeytan illumiatinin küresel illuminatik sistemi; siyaset,medya,sivil toplum,terör örgütleri,mafya,enerji,silah,ilaç,gıda tekeli alanlarda illuminati varlığı

Destek olmak isteyen kardeşlerimiz iletişim formundan bize yazınız Allah razı olsun.

  • tab1
  • tab2
  • tab3
  • tab4
  • tab5
  • tab6
  • ☝📖 المحمية 📖☝

S.Muhammed Kayaalp (el-Haşimi) Ks

الاامام سيد محمد هاشمي الموسوي

Arapça Dersleri-İslami Sohbetler-Tevhid-Tefsir-Hadis-Fıkıh-Fetvalar-İrşadlar

Online Arapça Dersleri Video İzle,Arapça Sarf,Arapça Nahiv Video,Arapça Dilbilgisi Video,Online Arapça dilbilgisi Dersleri,islami ilimler,Kuran tefsiri video izle,islami dini sohbet izle,İslami sorular cevaplar,Muhammediyiz-Arapça Dersleri Temel İslami İlimler-Arapça Dersleri,Online Arapça Dersleri Video,İslami ilimler Video Dersleri,

SORU: Allah'ın gücü ve kudretine nisbetle bütün fiiller eşit oldu­ğuna göre yeniden yaratmadan söz ederken Kur'an'ın "Bu Allah'a da­ha kolaydır" demesinin sırrı nedir? Fiillerin kolaylık ve zorluk açısın­dan farklılığı bize göredir.

Sorularla islamiyet-13->CEVAP: Allah Teâlâ Rûm sûresinde şöyle buyuruyor:


Önce yaratan, ölümünden sonra (insanı) tekarar dirilten O'dur. Bu, O'nun için daha kolaydır. Göklerde ve yerde olanlar O'nundur. Hepsi O'na boyun eğmiştir. O, güçlüdür hakimdir. (Rûm/27)


Fahrûddin er-Razi der ki:


Yani sizin nazarınızda bir şeyi tekrarlamak, onu ilk defa yapmak­tan daha kolaydır. Çünkü bir şeyi ilk defa yapan kimseye bu zor gelir. Sonra aynısını tekrar yaptığı zaman daha kolay olur. Buradaki "daha kolaydır" demek "kolaydır" anlamına gelir. Tıpkı "Al­lah büyüktür" anlamında "Allahu ekber" demek gibi. Ekber keli­mesi mukayeseli üstünlüğü ifade ettiği halde burada mutlak bü­yüklük anlamına gelir.


Bir görüşe göre burada, tekrar yaratmanın Allah için ilk defa ya­ratmaktan daha kolay olduğu kastedilmiştir; çünkü ilk yaratma emriyodan (aşılanmış yumurtadan) başlar, bu embriyo daha sonra bir et parçası olur, sonra ete ve kemiğe bürünür, bir insan şeklini alır, sonra serpilip büyüyen bir çocuk olur ve diğer safhalardan ge­çer. Bunların hepsi zor şeylerdir. Halbuki tekrar yaratmada bir "Ol" emri ile düzgün bir insan ortaya çıkıverir. Bu, birincisine gö­re daha kolaydır.


Birinci görüş daha doğrudur ve bu hususta şöyle deriz: O daha ko­laydır; muhtemeldir ki bunun sebebi şudur: İlkinde parçaların ya­ratılması ve biraraya getirilmesi gibi iki iş vardır. İkincisinde ise sadece parçaların bir araya getirilmesi vardır. Şüphesiz bir işlem, iki işlemden daha kolaydır. Bundan diğerinin zor olduğu anlamı­nı çıkarmak gerekmez.


Bunu biraz açalım; biz diyoruz ki: Kolay iş, yapana zahmet ver­meyen iştir. Daha kolay bir işin yapana zahmet vermeyeceği çok daha açıktır ve bellidir. Bir kimse, "kuvvetli bir adam bir arpa ta­nesini bir yerden başka bir yere taşımaktan dolayı zahmet çek­mez" dediği zaman bunu duyan kişi kendisini tasdik eder. O kim­senin "O halde hardal tanesini taşımasında bir zahmetle karşılaş­maması daha evladır" dediği zaman, bu söz de makul ve hakikate uygun bir söz olur.


İbn Kesir tefsirinde bu âyetle ilgili şu ifadeler geçer:


Mücahid dedi ki: Tekrar yaratmak, ilk defa yaratmaktan daha ko­laydır. Allah'a ilk defa yaratmak da kolaydır.


Sahih-i Buharf'de rivayet edildiğine göre Rasûlullah şöyle buyur­muştur:


Aziz ve celil olan Allah Teâlâ buyurur ki:


Bazı Âdemoğlu beni yalanlar. Halbuki beni tekzip etmek ona ya­kışmazdı. Bazıları da bana küfreder. Halbuki küfretmek ona ya­kışmazdı. Ademoğlunun beni tekzip etmesi, (öldükten sonra) be­nim onu eskisi gibi yaratmaya gücümün yetmeyeceğini sanması-dır. Bana sebbetmesi (küfretmesi) de bana oğul isnat etmesidir. Halbuki ben tek ve samedim; ben eş ve çocuk edinmekten uza­ğım. Hiçbir şey bana denk değildir.


Müfessirler dedi ki: O'nun için her şey kolaydır. İlk yaratmak da, tekrar yaratmak da O'nun kudretine nisbetle aynıdır.


İbn Ebi Bekir ibn Abdilkadir er-Razi: "Bu, O'nun için daha kolay­dır" âyetinin anlamı üzerinde durur ve şöyle der:


Bu kolaydır anlamına gelir. Arabça'da efalü kalıbı, ism-i tafdilin dışında (yani mukayeseli üstünlük anlamının dışında) ism-i fail manasında da kullanılır. Mesela ezandaki "Allahu ekber" sözü "Allah daha büyüktür" anlamına değil, "Allah büyüktür" anlamı­na gelir.


Ferazdak, bir şiirinde şöyle der:


Seni sema diye isimlendiren (Allah)


Bizim için öyle bir ev bina etti ki


Onun direkleri çok güçlü ve çok uzundur.


(Tercümesini verdiğimiz) bu şiirde "çok güçlü" ve çok uzun" ifa­deleri, ibarede "daha güçlü" ve "daha uzun" şeklinde geçer.


Ma'n ibn Evs el-Müzeni ise bir şiirinde şöyle der:


Ömüre yemin olsun ki ben bilmiyorum


Ve ölüm, hangimize önce gelecek diye de korkan birisiyim.


Bu beyitte de korkan kelimesi ibarede "en korkan" şeklinde geçer. Bir diğer şair şöyle der:


Senden yüz çevirmiş olsam da Yemin olsun yine sana meylim vardır.


"Meylim var" kelimesi ibarede "en çok meyleden" şeklinde geçer. Bir başka şair de şöyle der:


Adamlar benim ölmemi istiyorlar. Ben ölsem bile bu yolda tek değilim ki! (Yani ölecek olan sadece ben değilim ki). Bu son beyitteki tek diye mana verdiğimiz kelimenin karşılığı Arabçada vahid olduğu halde şiirin aslında ism-i taftil olarak evhad di­ye geçer.


İkincisi: Bu sizin takdirinize ve hükmünüze göre kolaydır, anla­mına gelir. Çünkü siz bir şeyi tekrar yapmanın ilk defa yapmaktan daha kolay olduğunu kabul edersiniz. Nasıl kolay olmasın ki bi­rincisi (meni denilen) bir sudan yaratılır, ikincisi topraktan yaratı­lacaktır. Size göre toprağa şekil vermek daha kolaydır.


Üçüncüsü "Bu ona daha kolaydır" âyetindeki hu (o) zamiri Al­lah'a değil, mahluka racidir. Yani tekrar yaratılmanın yaratılan üzerine yükleneceği herhangi bir zorluk ve yavaşlık yoktur, de­mek olur. Çünkü tekrar yaratmak "kün/ol" emrinin süresi kadar bir zamanda oluverir. Birinci yaratmada ise sperm, sonra embriyo, sonra cenin, kemik ve ete dönüşme safhaları vardır.


Dördüncüsü: İlk yaratma tercih kabilinden bir şeydir ve mecburi­yeti (vacibliği) gerektirmez. İkinci yaratma ise vacib kabilindedir. Çünkü dünyada yapılan iyilik ve kötülüklerin karşılıklarının veril­mesi için tekrar dirilişin mutlaka olması gerekir. Amellerin karşı­lığının verileceğini Allah Teâlâ vaadetmiştir. O halde bu vacibtir.

Bu Bölümdeki(13) Diğer Sorular için aşağıdaki menüye bakınız↷↷↷
  • Tevhid
  • Kur'an
  • Sorularla İslam-13.Bölüm
  • Sorularla İslam-Bölümler
  • ☝📖 المحمية 📖☝


https://www.muhammediyye.org/

📖-المحمية علي الكتاب و السنة الصحيحة-📖

                   Öğrencilerimize önemli hatırlatma;


اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

 بسم الله الرحمان الرحيم

 الحمد لله رب العالمين وحده لا شريك له و محمد رسول الله لا رسول و لا نبي بعده و الصلاة و السلام علي آله واهل بيته و اصحابه و امته اجمعين

Kovulmuş şeytandan,Her şeyin yaratıcısı tek rabb,tek ilah,tek gerçek egemen,rahman ve rahim olan Allaha cc sığınırız,her türlü kulluğun,ibadetin,itaatin,faydalı amellerin ve sözlerin tümü sadece ve sadece onun rızası içindir,salatü selam bütün peygamberlerin peygamberi  efendimiz,rehberimiz,önderimiz ve örneğimiz Hz Muhammed Mustafa aleyhi efzalussalati vesselama,aline,temiz ehli beytine,davası uğruna savaşan ashabına ve yolunda yürüyen ümmetine olsun.

Sitemizde yeralan çalışmalarımız;başta yüce kitabımız Kur'anı Kerim olmak üzere,temel İslami kaynakların anlaşılmasına yardımcı olmak üzere hazırlanmıştır.Bu çalışmalarda bizlerden ilgisini,yardım ve desteğini esirgemeyen kardeşlerimizden ve cümle müslümanlardan. Allah razı olsun.

   📖☝المحمدية علي الكتاب و السنة☝📖☝Muhammediyye☝📖

             S.Muhammed Kayaalp El-Haşimi Ks

الامام سيد محمد الهاشمي

Destek olmak isteyen kardeşlerimiz iletişim formundan bize yazınız,Allah razı olsun.S.Muhammed Kayaalp (el-Haşimi) Ks--Arapça Dersleri-İslami Sohbetler-Tevhid-Tefsir-Hadis-Fıkıh-Fetvalar-İrşadlar...↷↷↷↷




SORU: Allah'ın gücü ve kudretine nisbetle bütün fiiller eşit oldu­ğuna göre yeniden yaratmadan söz ederken Kur'an'ın "Bu Allah'a da­ha kolaydır" demesinin sırrı nedir? Fiillerin kolaylık ve zorluk açısın­dan farklılığı bize göredir. Rating: 4.5 Diposkan Oleh: ☝الاامام سيد محمد هاشمي الموسوي☝المحمية

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.